L’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries renova la il•luminació de les sales d’exposicions amb un ajut del MNACTEC

Millora en eficiència energètica a l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries.

• Millora en eficiència energètica
2 d'octubre de 2023

L'eficiència energètica és un pilar fonamental per a un futur sostenible. A més, ens ajuda a estalviar en la factura energètica. Per aquests motius, l’Ecomuseu Farinera ha procedit a substituir les lluminàries de les sales d’exposicions temporals, instal·lades des de l’any 2012, per unes altres de més sostenibles des del punt de vista energètic, eficients des del punt de vista lumínic i fàcils de manipular per part del personal del museu.I ho ha fet amb un ajut del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), que s‘ha fet càrrec de l’adquisició del material.

Des de 2015, l’Ecomuseu Farinera de Castelló d’Empúries disposa del Distintiu de garantia de qualitat ambiental, un sistema d'etiquetatge ecològic que es va crear a través del Decret 316/1994, de 4 de novembre, de la Generalitat de Catalunya. Amb aquest segell s’identifiquen aquells productes i serveis que reuneixen determinades propietats o característiques que els fa més respectuosos amb el medi ambient. Un dels objectius del distintiu és promoure un estalvi de recursos, especialment d'energia i aigua. El distintiu es renova cada tres anys i un dels aspectes que es tenen en compte  és l’estalvi i eficiència energètica.

Amb el projecte de lluminària, les sales quedaran perfectament equipades per a la organització d’exposicions temporals i, a la vegada –i més important- el museu millorarà en sostenibilitat, aconseguint major eficiència i estalvi energètic.

La propera ocasió en que ja es podrà gaudir de la renovada il·luminació serà durant la propera edició de la Ruta de l’Art de Castelló d’Empúries, que tindrà lloc el 12 a l 15 d’octubre de 2023.

El programa d’exposicions temporals és un dels eixos centrals de l’activitat anual del museu. Les sales del museu ofereixen diverses exposicions al llarg de l’any, algunes de producció pròpia i altres en que s’acull exposicions de tercers: altres àrees de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, entitats del municipi, col·lectius d’artistes i alguns particulars, sempre i quan la temàtica de l’exposició tingui relació amb les línies estratègiques del museu. Aquesta programació aporta dinamisme al museu i atrau un ventall de públic divers.