Celebra la 8ª Setmana del Turisme Industrial. Una manera diferent de fer turisme!

L’Ecomuseu Farinera hi participa amb una visita teatralitzada el dissabte 19 de novembre de 2023.

• Cartell Setmana del Turisme Industrial
9 d'octubre de 2023

Des de la Xarxa de Turisme Industrial de Catalunya (XATIC) organitzem la vuitena edició de la Setmana del Turisme Industrial de Catalunya. Una oportunitat especial i única per descobrir el més interessant del patrimoni industrial català, de manera totalment diferent, amb escapades i activitats atractives i enriquidores per al visitant.

Del 20 al 29 d’octubre de 2023, una llarga llista de museus, antigues fàbriques, mines, colònies tèxtils, centres d’interpretació i diverses empreses d’ arreu de Catalunya programaran visites guiades, exposicions, tallers o portes obertes adreçades a totes les edats per donar a conèixer com es fan les coses; les que han format part de la nostra història i aquelles que fem servir cada dia.

Amb la Setmana del Turisme Industrial de Catalunya aprofitem la història recent de les ciutats i el seu patrimoni industrial per atraure un públic que busca descobrir nous racons, espais per mirar enrere, compartir, gaudir, badar, aprendre i entendre que el turisme industrial és diferent, sostenible i molt més proper.

L’Ecomuseu Farinera hi participa amb una visita teatralitzada: La revolució de la farina! Diferents personatges i de manera lúdica ens endinsaran en la història del pas del vell molí a la farinera, amb l'arribada del sistema austrohongarès de mòlta, que va permetre obtenir farina completament blanca i fina. Grans canvis, tota una revolució! L’activitat serà el dia 19 de novembre, a les 11 h. El preu és de 7,00 € pels adults i 4 € per als nens de 6 a 14 anys. Cal reservar al 972 25 05 12 o a informacio@ecomuseu-farinera.org . Les places són limitades.

Una de les activitats més consolidades de la Setmana del Turisme Industrial és el Bus a Cegues, un recorregut sorpresa amb activitats per diverses localitats i equipaments catalans associats a la XATIC. Els participants només saben el nom de la ruta, l’hora de sortida i l’arribada.

El gran èxit d'anteriors edicions ha fet que l'activitat continuï creixent. Enguany tenim 7 rutes el 21 d’octubre, 1 el 28 d’octubre i la ruta de cap de setmana el 28 i 29 d’octubre.  Per a més informació i inscripcions a les activitats i al Bus a Cegues de la Setmana del Turisme Industrial feu clic al següent enllaç.