Terrats. Trenta mirades d'un espai in(discret), nova exposició per aquest estiu a l’Ecomuseu Farinera

Inauguració el dissabte 2 de juliol a les 19h amb Pilar Farrés i autoritats.

• Cartell exposició Terrats
20 de juny de 2022

L'exposició «Terrats», és un projecte comissariat per l’artista Pilar Farrés  i en el qual s’hi presenten mirades; en concret, mirades fotogràfiques i mirades literàries d’escriptors i escriptores empordaneses. És l’aposta de l’Ecomuseu Farinera per aquest estiu, en què els espais del museu s’obren a la fotografia com a expressió creativa. Un procés artístic que se serveix de la tecnologia i que avança amb aquesta.

“La mostra és una reflexió entorn dels terrats , que són un preciós testimoni de la història humana i quotidiana de les cases i dels pobles. Aquest pintoresc racó amaga la seva particular memòria del pas del temps, feta d’instants autèntics de vida, de petites històries familiars, de matins assolellats, de safarejos i roba estesa, de nits fresques d’estiu, de jocs i tertúlies informals. Els terrats, on interior i exterior es desdibuixen, són un espai domèstic amb iconografia pròpia. Íntims, inspiradors i, fins i tot, dotats de cert romanticisme. Des dels terrats, que són com talaies obertes al cel, es gaudeix de perspectives úniques i infinites del paisatge pròxim i dels racons de la nostra quotidianitat. Un espai que, a més, durant els mesos de confinament, ha estat resignificat de maneres molt diverses i interessant”, tal com comenta Pilar Farrés.

Participen en aquesta exposició temporal un total de vint-i-tres fotògrafs- Andres Buhlman, Montse Capel, Jordi Cassú, Dolors Gibert, Francesc Guillamet, Mònica Quintana, Carme Huerta. Jordi Casals, Conxi Molons, Fiona Morrison, Jordi Puig, Manel Puig, Àngel Reynal, Xavier Torner, Xènia Gasull, Maria Alzamora, Roger Lleixà, Josep Algans, Lluis Vila, DACO, Borja Balsera, Mayte Vieta i Manel Casanovas- que s’han enfilat als terrats de Castelló d’Empúries i Empuriabrava, autèntics oasis de tranquil·litat dins el poble, i que ens ofereixen horitzons inèdits i noves composicions i formes del paisatge, resultants d’una mirada personal sobre aquests espais de gaudi familiar i veïnal. Les instantànies capturen l'essència dels terrats i ofereixen una nova perspectiva sobre el paisatge pròxim i quotidià, alhora que reflexionen sobre el propi concepte de terrat, convertit en objecte de suggeridores metàfores i jocs visuals.

En l’exposició, també hi participen diversos autors i autores – Teresa Miquel Malé, Mercè Cuartiella, Jaume Geli, Helena Compte, Enric Tubert, Carme Huerta, Alfons Martínez i Anna Maria Puig Griessenberger - que acompanyen les fotografies amb els seus textos inspiradors, que homenatgen aquest espai íntim i compartit alhora, tot evocant records i sensacions, escenaris i trobades.

En aquesta ocasió s’ha editat un catàleg que recull totes les obres i amb el pòrtic: “De terrats, caps i barrets. Els Beatles a Castelló” de l’escriptora Cristina Masanés.

L’exposició estarà al museu fins el 25 de setembre i es podrà visitar gratuïtament cada dia de 10 a 14 i 17 a 20 h. Aquesta mostra ha rebut el suport de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.