Arriba el Dia Internacional dels Museus a Castelló d’Empúries, el poder dels museus per transformar el món que ens envolta

En motiu del Dia Internacional dels Museus 2022, l’ICOM que organitza anualment aquesta jornada festiva, proposa explorar el potencial dels museus per provocar canvis positius en les seves comunitats. Els museus tenen el poder de transformar el món que ens envolta. Com a llocs incomparables de descoberta, ens ensenyen el nostre passat i obren les nostres ments a noves idees, dues passes essencials per construir un futur millor.

• Cartell Dia Internacional dels Museus 2022
2 de maig de 2022

A Castelló d’Empúries, entre el 14 i 22 de maig, els diferents espais patrimonials de la vila han organitzat diverses i engrescadores activitats per ta tots els públics. Per començar, el dissabte 14 de maig es celebrarà La Nit dels Museus. Les propostes, totes elles gratuïtes, són:

• Visita teatralitzada: La revolució de la farina! A l’Ecomuseu Farinera, a les 19.30h. Cal reservar al tel. 972 25 05 12 o bé informacio@ecomuseu-farinera.org.
  • Visita guiada nocturna al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV, a les 21.30 h.  Cal reservar al tel. 972 25 08 59 o bé infocuriapreso@castello.cat.

• Nit de Portes obertes a la Catedral de l’Empordà, de 21 a 23 h.

A continuació, el dimarts 17 de maig es celebrarà la Taula rodona sobre Carles Fages de Climent i Carme Guasch, dins el cicle Fages de Climent i els seus contemporanis. L’acte serà a les 19 h a la Capella de Santa Clara i anirà a càrrec de Joan Ferrerós, Jordi Pla, Anna Maria Velaz i Mariàngela Vilallonga.

El dimecres 18 de maig la proposta és una jornada de portes obertes als museus de la vila: al  Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV (de 10 h a 16 h), a l’Ecomuseu Farinera (de 10 a 14 i 16.30 a 19h) i a la Catedral de l’Empordà (de 10 a 17 h). Una ocasió única per conèixer gratuïtament el ric patrimoni de la vila.

I per la tarda, arriba l’hora del conte a la Biblioteca Ramon Bordas i Estragués. Enguany Assumpta Mercader ens explicarà el conte: “La turbina Francis i els farinons”. Serà a les 16.30 h, al Claustre del Convent de Santa Clara. Aquesta activitat està recomanada per a nens i nenes a partir de 4 anys.

El divendres 20 de maig, el protagonisme serà per la Sinagoga del Puig del Mercadal. A les 18 h s’hi farà una visita guiada que finalitzarà amb tastet de vi kosher. El preu de l’activitat és de 4 € i cal reservar al tel. 680 49 69 72.

El dissabte 21 de maig serà el torn per les famílies actives amb el taller familiar de cuina: Fem piruletes de xocolata farinones. Una activitat que es realitzarà a l’Ecomuseu Farinera a les 11 h i que val de 2€ per adult i 1 € pels majors de 6 anys. Cal reservar prèviament al 972 25 05 12 o mitjançant el correu informacio@ecomuseu-farinera.og.

El dissabte 21 a les 18 h de la tarda, al Convent de Sant Agustí hi haurà la conferència “La restauració de les bigues de fusta de la Cúria comtal del segle XIV”, a càrrec de Jordi Canet i de les restauradores Laia Roca i Idoia Tantull, del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya. En acabar les restauradores mostraran els resultats de la intervenció de conservació al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV.

Finalment, el diumenge 22 de maig al matí es realitzarà la visita i caminada guiada al puig de les Forques de Castelló d’Empúries. L’activitat serà a les 11 h amb punt de sortida al Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV i es recomana portar calçat còmode. El preu són 3 € i cal reservar prèviament al telèfon 972 25 08 59, o bé a través del correu: infocuriapreso@castello.cat.