Fira del Blat al Pa

11 de juny de 2023

Un dia per gaudir d’activitats al voltant del blat, la farina i el pa, aptes per a tots els públics!

Mercat, exhibició de maquinària antiga i tradicions del batre, conferència sobre Dalí i el pa, presentació del llibre Visca la Terra, visites guiades, tallers i espectacle de màgia.

Durada:
Tot el dia
Què fem?

PROGRAMACIÓ

De 10 a 20h Mercat d’alimentació i artesania. Carrers entorn museu

De 10 a 20h Mercat Fira a Prop. Plaça Joan Alsina

De 10 a 19h Exhibició de màquines antigues de pagès. Pati museu. Cooperativa Agrícola de Castelló d’Empúries

A les 10 h Taller per a adults: Com fer pa a casa. Al museu. Activitat gratuïta. Cal reserva prèvia - Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines

Tot seguit Obertura Fira

A les 11 h Conferència: Dalí. Pa, pa i sempre pa, a càrrec de Josep Playà. Al museu. Amics dels Museus Dalí

A les 12.30 h Presentació del llibre: Visca la Terra amb Anna Roca, escriptora i Joan Dalmau, pagès. Amb tast de Pa de Tramuntana. Al museu

A les 13h ENFARINA’T. Descobreix l’Ecomuseu Farinera!. Al museu. Preu: 5€. Cal reserva prèvia.

A les 17 h Taller familiar: Aprenem a  fer pa. Al museu. Activitat gratuïta. Cal reserva prèvia - Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines

A les 18.30 h Espectacle de màgia: ESPECTACULAR amb màgic Raul. Degustació de coques de sucre. Al museu

A les 19.30 h Visita teatralitzada: La revolució de la farina. Al museu. Preu: Adults: 7,00 € i nens de 6 a 14 anys: 4,00 €. Cal reserva prèvia.

A CAUSA DE L’ESTAT DE SEQUERA EN AQUESTA EDICIÓ NO SERÀ POSSIBLE OFERIR L’ACTIVITAT DE SEGA I BATUDA DEL BLAT.

Horaris d’obertura de l’Ecomuseu Farinera: 10 a 19h

Entrada: 50% de descompte en l’entrada general

Entrada gratuïta l’exposició temporal:  Els retrats dels senyors. Els àlbums familiars dels Negre Pastell de Castelló d’Empúries (1860-1957)

*Per informació i reserves d’activitats : 972 25 05 12 informacio@ecomuseu-farinera.org

Les desgustacions són càrrec del Gremi de Flequers Artesans de les comarques gironines.

**Nota: L’organització es reserva el dret de modificar el programa per motius de força major. En cas de mal temps, les activitats a l’exterior quedaran anul·lades.

Organiza:
Gremi de Flequers de les comarques de Girona , Cooperativa Agrícola, Ecomuseu Farinera i Ajuntament de Castelló d'Empúries
Horari:
De 10 a 20h