Els retrats dels senyors. Els àlbums familiars dels Negre Pastell de Castelló d’Empúries (1860-1957)

Del 10 de juny al 27 d'agost de 2023

L’Arxiu Municipal de  Castelló d’Empúries ha organitzat aquesta exposició a partir del fons fotogràfic de la família Negre Pastell, principal exponent de la burgesia agrònoma gironina. El fons consta de retrats d’estudi, imatges familiars i targetes postals il·lustrades de diferents ciutats de l’estat espanyol on solia viatjar la família.

L’exposició, que es divideix en tres àmbits, ens presenta en primer lloc la família Negre Pastell i el seu entorn més immediat, pares, germans i fills. També les seves propietats i el personal al seu servei. A partir d’aquest nucli familiar anirem retrocedint en el temps alhora que avancem a través de l’espai expositiu. Al segon àmbit coneixerem com es vivia l’estiueig, la sociabilitat i el lleure a principi del segle XX a partir de la figura de Pelai Negre Pastell i les seves germanes. Quina relació tenien amb els seus parents i amics de Torroella de Montgrí, l’Estartit i Castelló d’Empúries.  Finalment, el darrer espai està dedicat a les branques col·laterals de la família, és a dir els parents, i va acompanyat de diferents arbres genealògics.

En paral·lel a la mostra, s’ha editat un llibre-catàleg que recull i amplia el contingut de l’exposició. Tant el catàleg com l’exposició han estat comissariats per les responsables de l’Arxiu Municipal, Marisa Roig Simon i Meritxell Fernández Domènech.

Preu:
Gratuït